COMPARTE EduCa DesCubre ENSEÑA DisFruta APRENDE InNova CREA
AcTua BusCA ReFuerzA InVenTa CONSTRUYE AniMa COmPrenDe FLUYE
AcTua BusCA ReFuerzA InVenTa CONSTRUYE AniMa COmPrenDe FLUYE
martes, 1 de febrero de 2011
Filósofos "pOp"
Article que ens presenta el canvi que esta patint l´educació, així les noves maneres d´aprendre la filosofia esta vinculada a la cultura "pop" del nostre temps. D´aquesta mena una serie d´autors presenten una nova aproximació als autors filosòfics de la mà de còmics, series de televisió, programes de televisió, series d´animació... tota una gama de possibilitats que és lo que la joventut absorbeix passivament. Es tracta doncs d´analitzar el que veiem en una serie, per exemple, vinculat a un aprofitament intel·lectual. Abordar l´imatge que tenim de una persona passiva front a la caixa televisiva, i valoritzar.la des de una aproximació "alternativa" a la epistemologia o la metafísica. Aquestos autors utilitzen els "icons" dels nous mitjans d´entreteniment, per explicar les grans corrents del pensament.
Salut i força
epi
Llibres:
KAYE, Sharon M., <span style="font-style:italic;">La filosofia de lost</span>, libros del Zorzal, 2010.
VV.AA., <span style="font-style:italic;">Los soprano forever</span>, Errata Naturae, 2010.
REGAZZONI, Simone, <span style="font-style:italic;">Perdidos. La filosofía</span>, Duomo, 2010.
VV.AA., <span style="font-style:italic;">Los Simpson y la filosofía</span>, Blackie Books, 2001.
VERNEZZE, Peter, <span style="font-style:italic;">Los Soprano y la filosofía</span>, Ariel, 2010.
VV.AA., <span style="font-style:italic;">Los superhéroes y la filosofía</span>, Blackie Books, 2010.
info:
http://www.magazinedigital.com/cultura/libros/ficha/cnt_id/5239
http://www.elpais.com/articulo/gente/tv/Claves/filosoficas/entender/Lost/elpepugen/20100224elpepuage_5/Tes
http://www.lecturalia.com/libro/52301/los-superheroes-y-la-filosofia
http://es.wikipedia.org/wiki/The_Simpsons_and_Philosophy:_The_D%27oh!_of_Homer
http://elgusanillo.blogspot.com/2010/01/de-tv-de-calidad.html
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario